وب سایت های موجود در فضای وب ، از نظر کلی به دو گونه اند:
انتخاب اینکه برای مشاغل و یا اهداف خود، وبسایت ایستا یا پویا ایجاد کنیم، بستگی به نوع کارکرد هدف ما دارد، برای مثال : کارخانه و یا شرکتی که فروش اینترنتی ندارد و تمامی معاملات و قراردادهایش حضوری میباشد، نیازی به وب سایت پویا ندارد و وب سایت ایستا را نیز تنها برای معرفی محصولات و کارکرد و خدماتش انتخاب میکند تا در عرصه وب نیز حضور داشته باشد. در مقابل، مشاغلی مانند فروشگاه کتاب که بیشتر فروش آن از طریق مراجعه حضوری خریداران کتاب صورت میگیرد، به جذب مشتری از طریق اینترنت نیز فکر کرده و با ایجاد وب سایت پویا این امکان را به آنها میدهد تا بدون مراجعه حضوری، اقدام به خرید کتابهای موردنظر خود کنند. همین فروشگاه میتواند به ایجاد وبسایت ایستا اکتفا کند و اطلاعات کتاب های موجود را در صفحات بگنجاند، ولی چون امر خرید کتاب میتواند بدون مراجعه نیز صورت گیرد (البته در صورتی که مدیر وبسایت اطلاعات کاملی از کتابها را در صفحات قرار دهد) و در ضمن، حضور مشتاقان کتاب در فضای وب نیز زیاد میباشد، این فرصت خوب را مغتنم شمرده و با ایجاد بانک اطلاعاتی در وبسایت، روی فروش اینترنتی نیز حساب باز میکند. در طرف سوم نیز، حرفه ها و مشاغل و اهدافی هستند که تنها باید به صورت پویا پیادهسازی شوند، یعنی خدمات از راه دور میباشد و امکان مراجعه حضوری وجود ندارد و یا برای جلوگیری از سفرهای زائد شهری و بین شهری در نظر گرفته شده است، مانند ثبت نام اینترنتی دانشگاه، ثبتنام حضور در نمایشگاه، ثبت درخواست انجام کاری در ادارات و… که روز به روز بیشتر شده و اموری که قبلاً نیاز به حضور و در مواقعی سفرهای طولانی و خسته کننده داشت، اکنون به واسطه حضور اینترنت در تمامی نقاط و به مدد طراحانی مانند شما، راحتتر انجام میشوند.
